Why Do We Chant Namu Myoho Renge Kyo (Odaimoku) By Rev. Yamamura

Why Do We Chant Namu Myoho Renge Kyo (Odaimoku) By Rev. Yamamura

To chant Namu Myoho Renge Kyo is

(1) to praise ourself and to respect another, and

(2) gratitude and purification for the great nature.

The third theme is word. In the 21st chapter of the Lotus Sutra, Namu Myoho Renge Kyo is explained. Since it is difficult, I will explain it in simple terms.

Myo Ho is Shakyamuni Buddha’s infinitely spiritual power. Moreover, Renge is a symbol of the teaching by which He wished to save us, that everyone is equal. And a symbol of Shakyamuni Buddha’s practice is Kyo.

First, there is Myo. Shakyamuni Buddha became one with the law of the universe (Great Nature) and attained the freedom that transcends all sufferings of life. The power of the Dharma of the universe (Great Nature), which Shakyamuni Buddha had become one with, is Myoho.

Next, there is Renge. Shakyamuni Buddha expounded a teaching for all to become equally happy. In India, as an expression of the wish to bring happiness to all people, a mark is placed on the forehead. In Sanskrit, the act of doing so is pundari. Another name for the power of the pundari is Renge.

Finally, there is Kyo. The Okyo is a record of Shakyamuni’s words and deeds.

In this way, in Namu Myoho Renge Kyo there is the energy of the universe, the Dharma and the essence of Historical Shakyamuni Buddha’s deeds.

Therefore, there is power in these words of Namu Myoho Renge Kyo.

And it is important that we recite these words. That is because the words of human beings become the start of all actions. Isn’t it the case that we first think about something and then take action? Even our unconscious actions are influenced by the words that we daily use. Before our actions, our words have been decided. The great Myo Ho Ren Ge Kyo will also not take form in the actualities unless it is expressed in words. Truth cannot exist in the actualities without words. To bring into the actualities the universal power, which is equally showered on all, is to think and chant Namu Myoho Renge Kyo through words. It is inevitable that the power, which has been actualized through words, will influence things and create lives that are filled with harmony and happiness. That is why we should chant Namu Myoho Renge Kyo. Let us truly be grateful this month to St. Nichiren who discovered this.

(Translated by Mr. Dean Makinodan)

 

南無妙法蓮華経を唱える事は

1、自己礼賛と他人尊敬。

2、大いなる自然への感謝と浄化。でした。

さて第三弾のテーマはコトバです。

法華経の21番目の章に南無妙法蓮華経の説明があります。難しいですから、簡単に説明します。

お釈迦さまの自由自在の力の象徴が妙法です。そしてお釈迦さまの私たちを救おうとして説いた皆平等の教えの象徴が蓮華です。そしてお釈迦さまが実行されたことの象徴が経です。

一つずつ説明しましょう。まず妙。お釈迦さまは宇宙の法則(自然)と一体になり、人生の苦しみの一切を超越され自由になりました。そのお釈迦さまと一体となった宇宙の法則(自然)の力が妙法です。次は蓮華。お釈迦さまはみんな平等に幸せになるための教えを説きました。インドではみんな幸せになりましょうという表現としておでこに印をつけ合います。それをプンダリーカするといいます。そのプンダリーカの別名が蓮華です。最後に経。お経はお釈迦さまの言葉や行動を記したものです。

この通り妙法蓮華経には宇宙の力と皆平等の教えとお釈迦さまの行動のエッセンスが入っています。だから力があります。

そしてそれを唱えていくことが大切です。なぜかというと、人間のコトバがあらゆる行動のはじまりになります。ああそうだ〜しようって頭でまず思って行動します。また無意識の行動も日々のコトバの使い方が影響します。行動の前にはコトバが先決します。いま説明した偉大な妙法蓮華経もコトバによらないと現実に出て来ません。真理はコトバなしでは存在し得ないのです。

この平等に注がれる宇宙の力を現実にさせることが、コトバで南無妙法蓮華経と思い唱えることです。コトバになり現実化された力が、物事に影響し調和と幸せに満ちた人生を作る事は必然です。だから南無妙法蓮華経を唱えたほうがいいのです。日蓮聖人に感謝致しましょう。