The 4 Noble Truths (Mechanism of Suffering)

The 4 Noble Truths (Mechanism of Suffering)

We will review the most basic Dharma that we must know as a Buddhist.

We are Buddhists. If someone were to ask you about Buddhism, how would you reply?

The Buddhism of St. Nichiren is very important. Nevertheless, as the premise for its study we must know the basic Dharma of Buddhism. This Dharma is the universal truth.

Buddhism is the enlightened message of the human being, Gautama Siddartha. Siddartha practiced meditation under the Bodhi tree in the town of Gaya in Inda and was enlightened. He first taught the contents of his enlightenment to his practitioner friends in the town of Sarnath. Those teachings are the basic Dharma of Buddhism.

Why did Siddartha become a practitioner? The answer is suffering. We grow old, ill and will someday die. The human being who is approaching hopelessness must live on. There is no way of knowing how long the happiness of today will continue. We all die someday. And after death, through our karma, we are reborn and our suffering continues.

 

The Mission of Buddhism

 

  1. We study and practice to maintain mental peace and to live a tranquil life despite the fact we are living in absolute suffering.

 

  1. Reincarnation continues because our evil deeds and evil mind becomes energy. What then must we do? We remove the evil element (illusion) from our mind.

 

One of the truths that Siddartha was enlightened to after intense mental concentration. The Four Noble Truths (Mechanism of Suffering)

 

  1. Suffering. We all are suffering to some extent. We have to recognize and acknowledge the presence of suffering.

 

  1. Origin of suffering. The origin of suffering is ignorance or illusion.

 

  1. Cessation of suffering. This means that healing is possible and that there is the possibility of cessation. If illusion vanishes, suffering also vanishes.

 

  1. The Path. How to erase suffering? How to do this? It is called the Eight Right Practices.

 

There is no substance to suffering. We experience it with our mind. The cause of suffering is not an external physical phenomenon, but it is assigned to how we keep our mind.

For example, if we think that the cause of illness is the illness itself, it is resolved by receiving medicine and medical treatment. Yet as long as we are alive, anyone will someday fall ill and we cannot completely remove illness from human life.

This is the thinking of the Four Noble Truth.

The cause of illness is not illness but it lies in the desire to be healthy and the mind that suffers from illness.

The only way to solve this is to change our state of mind.

All human beings will grow old and become ill. We change our mind so that we can accept this fact. That is the method to erase suffering.

By Rev. Takamasa Yamamura.

Translated by Mr. Dean Makinodan.

 

4つの聖なる教え

仏教徒として、最低限知らないといけないダルマを復習します。

みなさんは、仏教徒です。

みなさん、もし仏教とはどんな教えですか。とたずねられたらどう答えますか?

日蓮聖人の仏教はとても大切です。しかしそれを学ぶ前提として、仏教の基本的なダルマを知らないといけません。

ダルマとは普遍的な真理です。

仏教は人間Gautamaシッダールタの悟りのメッセージです。

シッダールタは、インドのgayaという街の菩提樹の下で瞑想をして、悟りました。

その内容をSarnathという村ではじめて彼の修行仲間に説いた。

その教えが仏教の基本的なダルマです。

なぜシッダールタは修行者になったのか?

答えは苦悩。

自分は、老いて、病気になって、いつか死んでいく。

その絶対的絶望に向かって人間は生きていかなくてはならない。

今日の楽しみはいつまで続くかわからない。いつかはみな死ぬ。

そして、死んでからも自分のカルマによって生まれ変わり、また苦悩が続く。

 

仏教の目的とは、

 

1, 絶対的苦悩の中に生きる私たちがそれでも心に平安を保って、安穏に生きていくのは、どうしたらいいのかを学び、実践すること。

 

2, 輪廻からの解脱

我々の悪行と悪心がエネルギーになるから、輪廻はつづく。

ではどうしたらよいのか。我々の心の悪い要素(煩悩)を取り除く。

 

強烈な精神統一の結果、シッダールタが悟った真理の一つ。

四聖諦

苦悩のメカニズム

 

1, Suffering 苦諦

人生とは苦である。

私たちは生の苦悩を認め、受け入れなくてはならない。

 

2, Origin of suffering 集諦

苦悩の原因は、煩悩である。

 

3, Cessation of suffering 滅諦

煩悩を消去すれば苦悩も消える

 

4, The Path 道諦 八正道

その方法こそ、八正道である。

 

苦悩には実体がない。私たちの心で感じるもの。

苦しみの原因を外的な物理現象ではなく、自分の心のあり方にもっていく

 

例えば病気。病気の原因を病気そのものだと考えるならば、薬や医療を受ければ解決する。しかし生きている以上、だれでも病気にはいつかなるし、完全に病気を人生から無くすことはできない。

 

四聖諦ではこのように考える。

 

病気の原因は病気ではなくて、健康でいたかったという欲望と病気で苦しむ心にある。解決方法は私たち心を変えるしかない。

 

人間は誰でも、老いて、病気になる。その事実を受け入れることができるように自分の心を変えていく。それが苦しみを消す方法になる。それが八正道。